Πειρα[γ]ματική Μουσικοί (™)
Το πρώτο μου «σοβαρό» άκουσμα π[ει]ραγματικής μουσικής ήταν όταν στα αθώα αθρόα ’80ς [τέλη] με κάλεσε ο Θόδωρος ο Μπερλινάς στο διαμέρισμά του πάνω από το Berlin και μου έβαλε με περίσσιο καμάρι ν’ ακούσω το νέο του απόκτημα, έναν δίσκο του Maurizio Bianchi [έμβλημα σώματος] της διαβόητης Come Organization. Αμέσως μετά την ενδελεχή και υπομονετική ακρόαση ζήτησα ευγενικά συγνώμη διότι δεν αισθανόμουν καλά, έφυγα τρέχοντας, κατέβηκα εσπευσμένα στο πεζοδρόμιο και ξέρασα μπροστά στο θρυλικό Berlin [διόλου πρωτότυπη ενέργεια στο συγκεκριμένο κράσπεδο, από την εποχή του φοιτητή Παύλου Σιδηρόπουλου ακόμη].
Αυτό ήταν! Κάτι κλικάρισε μέσα μου όπως τότε που το μπάσο του Andy Fletcher προκαλούσε σπασμούς και πρωτόφαντες δονήσεις στο στομάχι μου [Rock in Athens, 1985].
Στο μέσο αυτής της απόστασης ξεκίνησε ήδη η γνωριμία μου με τη διαφωρετική [κατά Ντεριντά] μουσική. Τρεις χρονιές εργαστήρια αυτοσχεδιασμού στο πατάρι του περιπτέρου 7 του ΕΟΜΜΕΧ στη ΔΕΘ. Κι έπειτα τα περίφημα Φεστιβάλ Τζαζ του Δήμου Θεσσαλονίκης [αρχικά στον Ελλήσποντο και κατόπιν στο Ολύμπιον], όλα με καλλιτεχνικό διευθυντή τον δικαίως αυτοαποκαλούμενο «first impro-jazz-musician in Greece» Φλώρο Φλωρίδη. Με κατακλείδα το τελευταίο που έγινε κάποια πολιτιστικά έτη μετά [1997] στην Υδρόγειο του ανοιχτομάτη Γιώργου Τσακαλίδη.
Πριν απ’ αυτό, τον Δεκέμβρη του 1993, οίδα κι άκουσα επί τω έργω τους Δημοσιοϋπαλληλικούς Ρετιρέδες σε υπόγειο της οδού Καστριτσίου, Ένας Εμφύλιος και άλλα, σκευωρία οργανωμένη από τον άνωθεν Λωτό του Πάκη Τζιλή. Στην ίδια σπείρα συμμετείχαν η Οπτική Μουσική και ο Ήλιος. Πριν κι απ’ αυτό, μια εμφάνιση των Πυρρίχια Τρίο στο Παραρλάμα των Τσακαλίδη/Στεφανίδη, ποντιο-βουπερταλική αποκάλυψη. Όπως θυμάμαι πολύ εντονότερα τους ΔΡ την 31η Μαΐου 2002, Σημειώσεις για τη Διαχείριση του Πανικού, στη Μονή Λαζαριστών, στο πλαίσιο της «Παράξενης Οθόνης».
Πριχού, τον Δεκέμβρη του 1998 στα γενέθλια της Ano Kato στην Υδρόγειο. Οι συνήθως απρόβλεπτοι ΔΡ ακονίζουν τα μαχαίρια τους [Η αδερφή μου τα ’χει μ’ έναν αλβανό] και έπειτα άδουν και χορεύουν το Κοινωνιολογικό Δημώδες:
Ποιος φταίει για τους χούλιγκανς και τα ναρκωτικά;
Ποιος φταίει για τα εγκλήματα, για τα πυρηνικά;
Η ευθύνη δεδομένη: οικογένεια χωρισμένη.
Για την τρομοκρατία φταιν και για τις πυρκαγιές
οι τρομοκράτες όλοι τους καθώς κι οι εμπρηστές.
Κι αν υπάρχει ανεργία, τότε φταίει η παιδεία.
Τι φέρνει την αδράνεια και τον αυταρχισμό;
Τι φέρνει τη λιτότητα και τον πληθωρισμό;
Πέναλτι πριν απ’ τη λήξη, να το αίτιο για την κρίση.
Τι φταίει που δεν έχουμε καθόλου ιδανικά;
Τι φταίει που γυρίζουμε παντού για δανεικά;
Κι αν ρωτάς για το τροχαίο, ήταν φαίνεται μοιραίο.
Συμπέρασμα και κατακλείδα: το ταξίδι είν’ ωραίο, το στιχάκι κορυφαίο.
Ψέματα μας λεν πίσ’ από μάσκες ανθρωπόμορφες... [Ρομαντισμοί κρατικοί].
Μια λίστα, απ’ αυτές που δεν κάνανε κιουρέιτορς (€)
00. Leibstandarte SS MB: Weltanschauung [Come Organization, 1982]
01. Δημοσιοϋπαλληλικό Ρετιρέ: Η Άλλη Πλευρά [Ano Kato Records, 1984]
02. LSFW: Ellispontos [J.n.d. Records, 1986]
03. Floros Floridis, Peter Kowald, Ilias Papadopoulos: Pyrichia [ρει, 1991]
04. Various: Από Μηχανής Μουσική [Ano Kato Records, 1991]
05. Wutu-Wupatu: ΓΟΥΤΟΥ-ΓΟΥΠΑΤΟΥ [Ano Kato Records / ρει, 1994]
06. George Bandoek Apostolakis & Noël Akchoté: Brûleur [Noël Akchoté Downloads, 2015]
07. David Toop: Live at White Cube [The Vinyl Factory / Christian Marclay, 2015]
08. Costis Drygianakis / Lambros Zafeiropoulos: κ / λ [HXOI KATO APO TO SPITI, 2017]
09. Κωστής Δρυγιανάκης: Wings of Winds / Επί Πτερύγων [Granny Records, 2017]
10. Sakis Papadimitriou: Piano Voices [To Pikap Records, 2018]
11. #alphasigma: music for your shitty laptop speakers [HXOI KATO APO TO SPITI, 2018]
Και μια λίστα με μη-άσματα
00 Leibstandarte SS MB: Endoradiation
01 Δημοσιοϋπαλληλικό Ρετιρέ: Μεγάλος πολιτικώς
02 ElectronicFlor: Electronicf1
03 Πυρρίχια Τρίο: Παράξενοι Φίλοι
04 Οπτική Μουσική: Χειμωνιάτικο Τοπίο
05 Wutu Wupatu: Χαλκιδική
06 George Bandoek & Akchoté: Seal Horns
07 David Toop: White Cube Bermondsey
08 Costis Drygianakis: kapa
09 Δρυγιανάκης: Επί Πτερύγων
10 Sakis Papadimitriou: Piano Voices C
11 #alphasigma: music4yrshtlaptopspks
Κερασ[ματ]άκι ένα εικονικό σάουντρακ του ΜΣ
(™) όπως λέμε Άδοξη Μπάσταρδοι, όπως έλεγαν παλιότερα «τα παιδία παίζει»
(€) δες το ποίημα Ο ΚΙΟΥΡΕΪΤΟΡ του Κ. Μελισσά [ΣΑΙΞΠΗΡΙΚόΝ, 2018 εκτός εμπορίου]