Songs The TV Taught Me
Ναι, το δηλώνω καθαρά και ανερυθρίαστα ότι είμαι το κορόιδο του εκάστοτε διαφημιστή. Είμαι εκείνος ο τύπος που αν με "πιάσει" η διαφήμιση θα τρέξω να αγοράσω μετά περισσής ευχαρίστησης το εν λόγω προϊόν, σαν να το χρειαζόμουν πάντα.
Για του γραπτού λόγου το αληθές εξαπατώμαι τόσο εύκολα από τα φθηνά επιχειρήματα μιας διαφήμισης, σε σημείο που μπορώ να είμαι ετοιμοπόλεμος σε κάθε πιθανό αντιρρησία για το ποιόν του προϊόντος που μόλις αγόρασα ξεστομίζοντας πληθώρα επιχειρημάτων ικανών να πείσουν ακόμα και τον πιο άπιστο Θωμά εκεί έξω. Κουσούρι.
Οι λόγοι; Ποιός ξέρει, διάφοροι, αλλά ένας από αυτούς είναι σίγουρα η επιτυχημένη μουσική επένδυση κάθε διαφήμισης εκεί έξω που για κάποιο λόγο επιδρά πάνω μου σαν μαγικό ξόρκι. Μουσικές και τραγούδια που μέχρι τη δεδομένη ώρα δεν είχα ακούσει ποτέ για κάποιο λόγο και με έπιασαν από το αυτί με σήκωσαν στις μύτες των ποδιών μου και μου κόλλησαν σε σημείο σιγομουρμουρίσματος σε άσχετο χρόνο και χώρο. Τραγούδια που μπήκα στην διαδικασία να ψάξω να βρω για να ξανακούσω άμεσα και συνεχόμενα. Σημείωση: Οι σωτήριες εφαρμογές που αναγνωρίζουν μέσα σε δευτερόλεπτα το κομμάτι που ακούν είναι ότι πιο χρήσιμο έχει κυκλοφορήσει η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια.
Ασφαλώς το δικό μου άγνωστο, είναι το απόλυτα κλασσικό κομμάτι για σένα και τούμπαλιν. Αλλά κάπως έτσι λειτουργεί η μουσική με τον τεράστιο όγκο πληροφορίας που σέρνει μαζί της. Βλέπεις κι εγώ αποφοίτησα από διαφορετικό "μουσικό σχολειό" οπότε μου είναι απόλυτα φυσιολογικό να μην γνωρίζω τίποτα για κάτι Αμερικανούς με κολλητά ριγέ μπλουζάκια εν ονόματι Dandy Warhols που με το κομμάτι τους Bohemian Like you έχουν "αναγκάσει " τόσο κόσμο να πάει να αγοράσει το νέο του κινητό με απεριόριστο πακέτο ομιλίας για πάντα. Εδώ πάει γάντι ο κόσμος το' χει τούμπανο και εγώ κρυφό καμάρι (αν καμάρι μπορούν να θεωρηθούν οι ανέραστοι Dandy Warhols).
Στον ίδιο αγώνα υπέρ της κινητής τηλεφωνίας βρήκα και την περισσότερο συμπαθητική Emiliana Torrini με το Jungle Drum τραγούδι της και το αισθαντικό ταμπεραμέντο της να αποτελεί το αντίπαλο δέος των αξύριστων Dandy Warhols. Κολλητικό κομμάτι που επιτυγχάνει να καλλωπίσει άλλη μια αδιάφορη διαφήμιση για το πώς να μιλάμε ακόμα περισσότερο!
Παράδοση στη μουσική έχουν και τα διάφορα αλκοολικά παρασκευάσματα που κατά καιρούς έχουν δημιουργήσει αρκετά earworms κομμάτια που τρυπώνουν, όπως μεταφράζεται και η λέξη, στα αυτιά σου και μένουν εκεί για πολύ καιρό. Χαρακτηριστικό δείγμα αυτό του Paul Oakenfold με το Ready Steady Go που έχει χιλιοχρησιμοποιηθεί σε trailers/shows κλπ.
Ή το It's Fantasy της συμπαθέστατης Amii Steward που έπρεπε να ακούσω αυτό το κομμάτι για να καταλάβω περί τίνος πρόκειται και να δώσω μια ευκαιρία στην δισκογραφία της.
Σε αντίθεση με τον Simon Russell και το House of Mischief, που έντυσε μια όμορφη διαφήμιση για ουίσκι με μουσική ικανή να παίζει στο repeat για κάποιες μέρες, αλλά ποτέ δεν ξανάκουσα κάτι για δαύτον. Πράγμα που επίσης ισχύει και για τους Zombie Nation και το παροιμιώδες τραγούδι τους KernKraft 400, ξανά για κάποιο ουίσκι, που όποτε και αν το ακούσω διάφορες εικόνες απέραντου κάλους (σαρκασμός) σκάνε στο μυαλό μου και με βουτάει βαθιά, στο από μακριά και αγαπημένοι κιτς. Τραγούδι που δένει άψογα με το No limit των 2 unlimited οι οποίοι σαν διάττοντες αστέρες μας βομβάρδισαν με τούτο 'δω το κομμάτι για να σπέρνουν το χαμό κάθε φορά που παίζεται σε κάθε blast from the past party. Τραγούδια που ακόμα δίνουν ψωμί στους συνθέτες τους. Κομμάτια που τα ακούς μια φορά και σου μένουν για πάντα. Κατάρα.
Και αν ξεσηκώσεις τα πλήθη με τους No Limit βάλε στο καπάκι και τους EMF με το τραγούδι τους Unbelievable και το πάρτι έχει απογειωθεί. Κομμάτι που έντυσε διαφήμιση αυτοκινήτου με πρωταγωνίστρια την Catherine Zeta Jones να κάνει τις τσαχπινιές της στην κάμερα. Τότε που ήταν ακόμα τσαχπίνα. Συνδυασμός που σκότωνε.
Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει και στους υπεύθυνους για την διαφήμιση του ΟΠΑΠ που κατάφεραν να κάνουν, προ ετών, γνωστούς ακόμα και στις πέτρες τους παντελώς άγνωστους Τουβανούς λαρρυγιστές Huun Huur Tu και το κομμάτι τους Eki Atar και να παραδώσουν έτσι έμμεσα μαθήματα σεμιναρίου με τίτλο "Η Δύναμη της Τηλεόρασης Σήμερα: Τα Υπερ Και Τα Κατά".
Ένα όμορφο κομμάτι είναι και αυτό της Maia Vidal - Follow me που έχει χρησιμοποιηθεί σε αρκετές διαφημίσεις και μπορεί άνετα να σε βάλει σε πειρασμό να ψάξεις περαιτέρω για τούτο το συμπαθητικό θηλυκό μέχρι και να σε βάλει να το ξανακούσεις κάποιες φορές ακόμα, έτσι για δική σου ευχαρίστηση.
Τέλος η αυτοκινητοβιομηχανία μου έβαλε τα γυαλιά (πρέπει να υπάρξει κάποια ανάλογο σχήμα λόγου να ασχολείται και με τα αυτιά) και μου έδειξε ξεδιάντροπα το απίθανο τραγούδι Wondrous Place του Billy Fury που μέχρι τότε αγνοούσα την ύπαρξη του, μια εκτέλεση που έδωσε νέα ώθηση σε ένα ξεχασμένο κομμάτι. Έκτοτε μπορεί άνετα να παίξει σε playback κάτι ξέγνοιαστα Κυριακάτικα Μεσημέρια και όλοι στην παρέα να κουνάνε ρυθμικά το κεφάλι τους και να το σιγοτραγουδούν.
Για λόγους Συντομίας και με σειρά εμφάνισης :
Dandy Warhols - Bohemian Like You
Emiliana Torrini - Jungle Drum
Paul Oakenfold - Ready Steady Go
Amii Steward - it's Fantasy
Simon Russell - House of Mischief
Zombie Nation -Kernkraft 400
2 Unlimited - No Limit
Emf - Unbelievable
Hunn Huur Tu - Eki Attar
Maia Vidal -Follow Me
+
Billy Fury - Wondrous Place.
_____