Chelsea

Βιογραφικό

ChelseaΑυτός ο Gene October θα πρέπει να είναι πολύ δύστροπος χαρακτήρας. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς η εμμονή του να προσλαμβάνει και ν' απομακρύνει μουσικούς κάθε λίγο και λιγάκι, ενώ ταυτόχρονα οι πιο πολλοί απ' αυτούς να μην αντέχουν και να φεύγουν, τις περισσότερες φορές μάλιστα χωρίς να ηχογραφήσουν κάτι μαζί του.

Η ιστορία ξεκινάει όταν το μικρόβιο του punk άρχισε να εισχωρεί μέσα του, τόσο ώστε να τον ωθήσει να βάλει μια αγγελία αναζήτησης μελών για τη δημιουργία ενός γκρουπ που θα εξωτερίκευε τις μουσικές του ανάγκες. Οι τρεις ιδανικοί στο να υποστηρίξουν τα φωνητικά του, βρέθηκαν στα πρόσωπα του William Broad στην κιθάρα, του John Towe στα ντραμς και του Tony James στο μπάσο. Ο τελευταίος με μικρό παρελθόν στους London SS, ενώ ο πρώτος, σίγουρα όταν απαντούσε στην αγγελία δεν φαντάζονταν πως λίγα χρόνια μετά θα οδηγούνταν στο δρόμο της δόξας και του πλούτου.

Ονομάστηκαν Chelsea και η πρώτη τους εμπειρία πάνω στη σκηνή τους βρίσκει ν' ανοίγουν για τους Throbbing Gristle. Μόλις ένα μήνα μετά οι Broad, James και Towe θα παρατήσουν τον Gene και θα φτιάξουν τους Generation X, ο Broad θα μετονομαστεί σε Billy Idol και η ιστορία θα τον κατατάξει στα κιτάπια της ως τον πρώτο punk rock star.

Right To Work/The LonerΑν και μόνος του πλέον ο Gene, δεν τα παρατάει και ξεκινώντας από το μηδέν επαναδημιουργεί τους Chelsea με συνοδοιπόρους αυτή τη φορά τους James Stevenson κιθάρα, Henry Daze μπάσο και Carey Fortune ντραμς. Μαζί τους βγάζει το single Right To Work/The Loner που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1977 από την Step Forward Records και πολύ γρήγορα έγινε ένα από τα πιο ονομαστά και επιτυχημένα σιγκλάκια του βρετανικού punk, ένας μουσικός ύμνος που θα βρει καθολική αποδοχή στη φτωχολογιά που μαστίζονταν από την ανεργία και θ' αποκτήσει διαστάσεις θρύλου, σήμερα πλέον και ταυτόσημο με την έννοια των Chelsea.

Τέσσερεις μήνες μετά έρχεται η σειρά για το High Rise Living/No Admission. Αυτό, μια σύνθεση του Marty Stacey ενός κιθαρίστα που είχε μείνει στο γκρουπ για κανα μήνα μετά τη φυγή του Billy Idol και λίγο πριν έλθει ο Stevenson, χωρίς να έχει κάτι το ιδιαίτερο συνθετικά, άμεσο όμως, με απλότητα και με τα τραχιά φωνητικά του October να το συνοδεύουν και αυτό κατακτά μια περίοπτη θέση στα σημαντικά σιγκλάκια του Αγγλικού punk.

Αμέσως μετά ο Gene διώχνει τους Daze και Fortune και μόνο με τον Stevenson στο πλευρό του προσλαμβάνει τους Dave Martin δεύτερη κιθάρα, Geoff Myles μπάσο και Steve J Jones ντραμς. Οι πέντε μαζί βγάζουν τον Αύγουστο του 1978 το τρίτο single του συγκροτήματος το Urban Kids μια στιχουργική έμπνευση των Alternative TV, με flip side το No Flowers. Αυτό το single είναι και η μοναδική δισκογραφικά συμμετοχή του Jones που γρήγορα παρέδωσε την θέση του στον Chris Bashford.

High Rise Living/No AdmissionΤον Ιούλιο του 1979 και φανερά καθυστερημένο, τη στιγμή μάλιστα που οι σειρές τους ή είχαν ήδη διαλυθεί ή όδευαν σχεδόν προς τον τρίτο τους δίσκο, επιτέλους βγαίνει και το πρώτο LP των Chelsea με τίτλο τ' όνομά τους. Παρά την αργοπορία του το άλμπουμ είναι αρκετά δυναμικό, διαθέτει την ένταση και το πάθος που χρειάζεται, ενώ εκπλήσσει με τη συνοχή και τη δημιουργικότητά του. Μουσικά κινείται στα όρια που είχαν θέσει λίγο καιρό πριν οι Pistols και οι Clash, με τα δικά του προτερήματα να είναι οι σκληροτράχηλες μελωδίες και τα τρεμουλιαστά μα και ατίθασα φωνητικά του October. Στιχουργικά πολιτικοποιημένο, χωρίς αερολογίες, μιλάει σταράτα για τη ζωή στους δρόμους, για τη φτώχια και την ανεργία, για τις ανήθικα διαμορφωμένες κοινωνικές κάστες. Γενικά έχει ότι μπορεί να περιμένει κάποιος από ένα πολύ καλό punk άλμπουμ, τώρα πια ιστορικό κειμήλιο στο ράφι με τα πιο σημαντικά άλμπουμ της πρώτης γενιάς του βρετανικού punk.

Στο Chelsea δεν υπάρχει κανένα τραγούδι από τα προηγούμενα σιγκλάκια, ενώ άξια προσοχής είναι η αξιολογότατη και σεβάσμια διασκευή τους στο Many River To Cross του Jimmy Cliff. Το καλύτερο τραγούδι του δίσκου το I'm On Fire βγήκε ως single με flip side το Decide, ενώ το 1980 θα κλείσει με τρία ακόμη υπέροχα σιγκλάκια τα No Ones Coming Outside/What Would You Do, Look At The Outside/Don't Get Me Wrong και No Escape/Decide.

Urban KidsΑκολουθούν πολλές συναυλίες στο εσωτερικό της χώρας με σημαντικότερες αυτές που έπαιξαν ως support στους Clash και αυτές που είχαν για support τους Police, ενώ ξεκινάει και η πρώτη τους περιοδεία στην Αμερική. Για την προώθησή αυτής βγαίνει το LP No Escape που συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα τα κομμάτια από τα προηγούμενα σιγκλάκια τους συν ένα - δύο καινούργια. Το ίδιο σχεδόν άλμπουμ κυκλοφόρησε με διαφορετικό εξώφυλλο και υπό ονομασία Alternative Hits και στην Αγγλική αγορά.

Τον Μάιο του 1980 ο Gene μένει και πάλι μόνος του καθώς ο Stevenson τον εγκαταλείπει για τους άσπονδους φίλους του Generation X αρχικά, ενώ αργότερα πέρασε από μια σειρά άλλα συγκροτήματα όπως οι Gene Loves Jezebel, οι Cult και πιο πρόσφατα οι Alarm. Από την άλλη οι Martin και Myles φτιάχνουν τους The Smart χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Από τότε αρκετοί βαφτίστηκαν ως μέλη των Chelsea με τον Sting γνωστότερο εξ αυτών, ενώ κάποια τους μορφή βρέθηκε στην Αμερική όπου μάλιστα κινηματογραφήθηκαν για το Urgh! A Music War σε μια φοβερή εκτέλεση του I'm On Fire.

Τον Ιανουάριο του 1981 ο Gene επιτέλους θα κατασταλάξει σε μία νέα συνοδευτική τετράδα που περιλάμβανε τους κιθαρίστες Stephen Corfield και Nic Austin, τον μπασίστα Tim Griffin και τον ντράμερ Malcolm (Sol Mintz) Asling. Με αυτούς βγαίνει το single Rocking Horse/Years Away και Freemans/I.D. Parade-How Do You Know. Κατόπιν αναχωρεί ο Corfield και αντικαθίσταται ο Griffin από τον Paul 'Linc', Στα τέλη του 1981 βγαίνει το αρκετά επιτυχημένο τους εφτάιντσο Evacuate/New Era και τον Απρίλιο του 1982 το Evacuate ουσιαστικά το δεύτερό τους LP που με αυτό κλείνει και ο πρώτος κύκλος του συγκροτήματος.

ChelseaΤο Evacuate παρόλο που ποτέ δεν μπόρεσε ν' αγγίξει την φήμη αλλά και το επίπεδο του προκατόχου του, έχει και αυτό να υπερηφανεύεται για τις δικές του όμορφες στιγμές που ποσοτικά δεν είναι και λίγες. Τα How Do You Know, Cover Up και War Across The Nation είναι μερικά από τα κομμάτια του Evacuate που το κάνουν να ξεχωρίζει και μέσα από το ηλεκτρικό ροκενρολίστικο στυλάκι του και την άσβεστη σπίθα του punk να σιγοκαίει μέσα του, γίνεται ένα ιδανικά επιτυχημένο soundtrack για να συνοδεύσει τις ακόμη παθιασμένες πολιτικοκοινωνικές θεωρίες και ανησυχίες του October. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ο δίσκος κάνει αρκετά ικανοποιητική εμπορικά πορεία φτάνοντας στο νούμερο τρία του indie τοπ, βγάζοντας μάλιστα και δυο σιγκλάκια τα War Across The Nation/High Rise Living και Stand Out/Last Drink.

Και εκεί που φαίνονταν πως ο Gene άρχιζε να βρίσκει έναν ρυθμό και επιτέλους πορεύονταν με σύνεση, τα δίνει ξαφνικά όλα μια κλωτσιά, διαλύει τους Chelsea και ακολουθεί μια ανεπιτυχή σόλο καριέρα. Όταν μετά από χρόνια συνέρχεται, διαπιστώνει πως το τρένο της επιτυχίας έχει χαθεί για πάντα.

Το EP Valium Mother είναι η πρώτη νέα κυκλοφορία των για μία ακόμη φορά νέας κοπής Chelsea, που έρχεται ως προπομπός μιας σειράς δίσκων (πέντε για την ακρίβεια) σχεδόν άνευ σημασίας. Για το μέτριο στα όρια του hard rock Original Sinners με τον μακαρίτη πρώην Chron Gen Pete Dimmock στο μπάσο, για το γλυκανάλατο Rocks Off με τον Mark Rathbone στα ντραμς, το αδιάφορο και κουραστικό Underwraps που ανοίγει με το Somebody Got Murdered των Clash και τη συμμετοχή του Topper Headon σαν guest, το The Alternative και το Trators Gate.

EvacuateΜετά από αυτό το μπαράζ κυκλοφοριών, ο Gene κλείνεται στο καβούκι του για λίγο καιρό, ώσπου για πολλοστή φορά επανιδρύει τους Chelsea αυτή τη φορά μάλιστα με την σύνθεση του πρώτου τους άλμπουμ. Το 1999 εμφανίζονται στο Social Chaos Festival και από τότε όποτε τους δίνεται η ευκαιρία κουβαλούν το κουφάρι τους συμμετέχοντας σε διάφορα φεστιβάλ. Πιο πρόσφατα μάλιστα έβγαλαν με τον Tony Barber των Buzzcocks στα ντραμς το σχετικά ικανοποιητικό LP Faster Cheaper And Better Looking.

Για όποιον θέλει να γνωρίσει πιο επιδερμικά την μουσική και τα τραγούδια των Chelsea υπάρχουν η συλλογή The Punk Singles Collection 77-82 που περιέχει όλα τα τραγούδια από τα πρώτα τους σιγκλάκια μέχρι και το Stand Out, το The BBC Punk Sessions που περιλαμβάνει τις πέντε συμμετοχές τους στο ραδιόφωνο του BBC και το Live And Loud από μια συναυλία τους από το μακρινό 1978.