The Early Years
WASHINGTON D.C.: η πόλη όπου γράφτηκε όλη -σχεδόν- η σημαντική ιστορία του Αμερικάνικου hardcore ήχου στη δεκαετία του '80. Η πολιτεία όπου η συνένωση ουσιαστικά δύο "θρυλικών" σχημάτων γέννησε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και open-minded post-hardcore σχήματα, που σημάδεψε τον "έξυπνο" σκληρό ήχο των 90ς. Το 1988 οι Eli Janney (bass, keyboards) και Brendan Canty (drums-Fugazi) ολοκληρώνουν αρκετά κομμάτια στο στούντιο τους έξω από την Washington και καλούν τον Scott Mc Cloud (Soulside) να συνεισφέρει στα φωνητικά, μαζί του έρχεται σύσσωμη η rhythm section των Soulside -παλιά καραβάνα της Dischord- και η νέα μπάντα ονομάζεται Girls Against Boys, ένα είδος χλεύης απέναντι στη macho αισθητική της hardcore σκηνής της εποχής. Ο Brendan τελικά θα προτιμήσει τους Fugazi και το 1990 έρχεται το ντεμπούτο e.p. 'Nineties VS Eighties'.
To 'Τropic of scorpio' του 1991 στην Adult Swim του Jeff Nelson (συν-ιδρυτή του θρυλικού hardcore label Dischord), καθιερώνει τον ήχο που οδηγείται από τα δύο μπάσσα, τις δυναμικές μετα πανκ κιθάρες, το funk feeling και τα βραχνιασμένα ουρλιαχτά του Mc Cloud. Μετά από μια μεγάλη περιοδεία σε Αμερική και Ευρώπη έρχεται το συμβόλαιο με την εδρεύουσα στο Chicago Touch & Go, και το 'Venus Luxure No 1 Baby', είναι ένα βήμα μπροστά στον ήχο και την αισθητική της μπάντας. Το 1994 καταφέρνουν το πρώτο μεγάλο χτύπημα και μετά το 'Cruise Yourself', πολλοί είναι αυτοί που μιλούν για την πιο cool μπάντα του πλανήτη (οι υπόλοιποι το λένε για τους Morphine...), που για πρώτη φορά μετά από καιρό απεγκλωβίζει το Αμερικάνικο εναλλακτικό ροκ από τα γρανάζια του Grunge και τις μνήμες του ροκ των 70ς, και το επαναφέρει στις πανκ αρχές του, δίνοντας του ταυτόχρονα μια γερή ανάσα ανανέωσης και φρεσκάδας.
Δύο χρόνια μετά σχεδόν σοκάρουν με το 'House of GVSB', ένα δίσκο γεμάτο αιχμηρά punk singles σε απόλυτα 90ς ηχητικό πεδίο, με ενέργεια που δε θα ξεναεμφανιστεί στο Αμερικάνικο ροκ ως τα τέλη της δεκαετίας τουλάχιστον (και ακόμη περιμένουμε...), εν ολίγοις ένα μάθημα για το πως το κιθαριστικό ροκ μπορεί να ακούγεται συναρπαστικό, χωρίς να χάνει στο ελάχιστο την εναλλακτική του ταυτότητα! Θα έρθει η μεταγραφή στην Geffen, και το πολυεθνικό τους ντεμπούτο 'Freakonica', αν και συνεχίζει να ξεχειλίζει από ενέργεια, μοιάζει λίγο αμήχανο με τις δειλές ματιές του στην hard electronica, την προσπάθεια αντικατάστασης του funk feeling με acid groove ξεσάλωμα, και το αφαιρετικό scrathcing να αντικαθιστά σε ορισμένα σημεία τις κιθάρες. Για νεότερα περιμένουμε εδώ και καιρό, χωρίς ποτέ να ξεχνάμε την ενέργεια που χάρισαν οι Girls Against Boys στην mid-90s lo-fi-δαρμένη εναλλακτική σκηνή.