Pell Mell

The Early Years

Την επόμενη φορά που η φίλη σας / φίλος σας παραπονεθεί για την μεγάλη απόσταση που σας χωρίζει με το επιχείρημα οτι αυτές οι σχέσεις δεν κρατούν πολύ, εσείς θα έχετε ένα δυνατότερο επιχείρημα, τους Pell Mell, το μοναδικό συγκρότημα που αν και τα μέλη του ζούν στις τέσσερεις γωνιές των Η.Π.Α. δημιουργούν μαζί για περίπου είκοσι χρόνια. Σχηματίστηκαν το 1980 στο Portland από τον Bob Beerman (κάτοικος Βοστώνης) και τον Greg Freeman (κάτοικος San Francisco), ενώ το 1983 στο συγκρότημα εντάχθηκε και ο γνωστος παραγωγός Steve Fisk από το Seattle.

Aν και ανταλλάσσουν τις συνθέσεις και τις ιδέες τους ταχυδρομικά, συνιστούν μια συμπαγή και ενδιαφέρουσα μπάντα, με πολλές και νέες ιδέες, γεγονός που τους οδήγησε στην πρώτη επίσημη κυκλοφορία τους το 1982 - λίγο πριν ο Fisk μπει στην ομάδα - στην Indoor Records. Το 1985 το τριμελές πλέον σχήμα κυκλοφορεί μια κασσέτα στην K Records, που όπως είναι αναμενόμενο λίγοι αποκτούν, γι'αυτό και το 1988, και ανήκοντας πλέον στην - κραταιά τότε - SST, βγάζουν το 'The Bumper Crop', μια συλλογή με κομμάτια από το 1983-1984 και αναφορές στην Κ περίοδό τους. Αν και ο ήχος της μπάντας είναι πολύ ενδιαφέρον και 'intellectuel', σε σύγκριση τουλάχιστον με τα υπόλοιπα γκρούπ της εταιρείας, ωστόσο φαίνεται πως κάπου αδυνατεί. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει το 1992 ο κιθαρίστας Dave Spalding (που δε μπορεί να αποφασίσει που να μείνει, στη Βοστώνη ή στη Νέα Υόρκη), που ανανεώνει το συγκρότημα τόσο με το παίξιμό του όσο και με τις ιδέες του. Έτσι το 1992 στην επόμενη δουλειά τους, το 'Flow' τα πάντα κυλούν αβίαστα αλλά άκρως 'τακτοποιημένα' για τους Pell Mell, σε έναν μελωδικότατο δίσκο που αν και instrumental δίνει έντονα την αίσθηση πως το κάθε θέμα είναι ένα ολοκληρωμένο τραγούδι που απλά λείπουν οι στίχοι. Το 'Flow' απότελεί ίσως και την πρώτη 'συνειδητοποιημένη' και ατόφια δουλειά της άποψης των Pell Mell για τη μουσική.

Παρότι instrumental και με έφεση σε αρκετά πειραματικές φόρμες (και τα δυο στοιχεία αντιεμπορικά) υπογράφουν στην πολυεθνική Geffen, και το 1995 κυκλοφορούν το 'Interstate', δίσκο που κινείται σε υψηλά επίπεδα ανάλογα με αυτά του 'Flow' αλλα και με τα τέσσερα μέλη να 'υποκρίνονται' πως ζουν στο Chicago.

Τελικά όμως οι δισκογραφικοί κολοσσοί πάντα αποδεικνύουν το νανισμό του γούστου και της μουσικοφιλίας τους και έτσι οι Pell Mell μένουν χωρίς εταιρεία και ενώ είχαν ήδη ηχογραφήσει στη Geffen τη νέα τους δουλειά. Το 'Star City' τελικά βγήκε στην Matador μέσα στο 1997 συνεχίζοντας το σερί των απολαυστικών δίσκων των Pell Mell, τουλάχιστον στα 90's, ενώ διεκδικεί μάλλον και τον τίτλο της καλύτερης και σίγουρα πιο ατμοσφαιρικής δουλειάς τους έως σήμερα.

Εμείς απλά ευχόμαστε να ζουν μακρυά και αγαπημένα μέχρι και την επόμενη.