Πρώτη Επαφή
Η πρώτη (ηχητική) επαφή με τις μεγάλες αγάπες -μέρος πρώτο
TUXEDOMOON
Tο 'Jinx' στο Ράδιο Ουτοπία, τέλη δεκαετίας '80. 'Μα αυτό είναι κλασσική μουσική' σκέφτηκα μη γνωρίζοντας εκείνη τη στιγμή ότι κάτι τέτοιο ίσχυε κυριολεκτικά και μεταφορικά. Τυχερός που τους πρωτάκουσα με φωνητικά του ενός και μοναδικού τραγουδιστή τους (μάλλον αχρείαστα συνεχιζόμενης αυτή τη στιγμή) ιστορίας τους. Τuxedo χωρίς τον Κινέζο ερμηνευτή ίσον κάτι σαν εθνική μπάσκετ χωρίς Νικ (ναι, τον ένα και μοναδικό Νικ, αυτόν που έχει αναγάγει τους Cassandra COMPLEX σ' αγαπημένη μπάντα νεαρού, φέρελπι -'ζόρικο ροκ, γκόμενες και τα ρέστα'- αρθογράφου του παρόντος -κι όχι μόνο- site).
WIPERS
Xειμώνας του '88, πέφτω για κανδυό μέρες άρρωστος στο κρεβάτι. Τότε, κάποια (έπαψε από καιρό να 'χει ιδιαίτερη σημασία ποια) μου' δωσε μια κασσέτα. Ίδιο group και στις δυο πλευρές, άγνωστο ωτικά σε μένα μέχρι τότε. Το 'Return of the rat' ξεκίνησε, τα ωστικά κύματα πλάκωσαν και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Το ίδιο αποτέλεσε (σχετικά σύντομα) και η κάποια της ιστορίας και, καλώς ή κακώς, η ίδια η κασσέτα, όπως και καθετί που σχετιζόταν με το άτομο που με το πέρασμα των χρόνων σχεδόν μ' έπεισε ότι το ιδανικό ταίρι όντως υπάρχει (μόνο στη φαντασία). Μήνες μετά, άρχισα ν' αναζητώ την (σπάνια) κασσέτα. Έχοντας τις πληροφορίες μου, χτύπησα την πόρτα ενός ημιυπόγειου. Ένας μυστήριος, αγέλαστος τύπος άνοιξε με ματιά πέρα για πέρα διερευνητική. Ήταν καλοκαίρι του '89- η (ημι) υπόγεια πόρτα είχε ανοίξει μ' ένα απέραντα φωτεινό σκοτάδι, συνοδοιπόρο στα επόμενα 17 (πόσα ακόμα άραγε;) χρόνια της ζωής μου. Ο αγέλαστος είναι φανταστικό άτομο (όχι με την έννοια της μυθοπλασίας).
DEAD CAN DANCE
Μπροστά στον καθρέφτη, μερικές τελευταίες ψαλιδιές για να 'ναι το μαλλί νεοκυματικά όρθιο. 'Συνεχόμενοι πνιγμοί' (τα τότε συναισθήματα). Εκπομπή στο κρατικό ραδιόφωνο, η γνωστή, αυτή που θα μπορούσε να λέγεται 'Η μυστηριώδης περίπτωση του Δρ Τζέκυλ ('..οι Pistols και οι Joy, τα δυο μεγαλύτερα group της δεκαετίας του '70') και του κ. Χάιντ ('..γιατί ο Prince είναι σημαντικός ροκ καλλιτέχνης')'.Στην κονσόλα κείνο το απόγευμα ο Δρ Τζέκυλ, 'Cantara' ονομάζεται, λέει, το επόμενο, πριν καν το καταλάβω μ' έχει εξ α υλώσει ένα πέπλο που στην ούγια γράφει Ανατολή κι ένα αίσθημα βαθύ σα την άβυσσο, ανησυχητικά ανεξήγητο σα το χάροντα που χτυπά την πόρτα του βασιλείου ενός ήλιου που σβήνει.
SEX PISTOLS
Σάββατο βράδυ, μόνος στο σπίτι, στα όρια της ασφυξίας (οι συμμαθητές είναι έξω, άλλοι σε φλιπεράκια, άλλοι εδώ, άλλοι πιο εκεί, τι σημασία έχει, δεν ένιωθα ουσιαστικά κανένα 'συν' στη λέξη 'συμμαθητές'). 'Για ν' ακούσω τώρα τι ήχο θα κάνουν τα μ..... σας' είχα διαβάσει σ' ένα βιβλιαράκι λίγες μέρες πριν ότι είχε πει ο μετέπειτα 'τραγουδιστής' μιας μπάντας στο πρώτο του δοκιμαστικό με τους υπόλοιπους. Ήθελα σε βαθμό απόγνωσης να πάρω μια πρώτη γεύση απ' αυτή την μπάντα. Η ματιά στο τηλέφωνο, 'φίλε έχουμε μόνο το Something else', λίγη ώρα μετά ακούω παραξενεμένος την παραγγελιά. Ένα σχεδόν χρόνο μετά έδινα στον ευατό μου παραγγελιά το 'Seventeen' στα κατά βούληση μοναχικά γενέθλιά μου.
GO-BETWEENS
Αγγελιοφόροι του θεϊκού της τέχνης. Αναστηλωτές ιερών εννοιών στην αυθεντική τους μορφή και μετά τον ατελείωτο κύκλο βιασμών που υφίστανται. Διαχρονικό (συνάμα κωμικοτραγικό) παράδειγμα της θλιβερής (για τους ίδιους) περίπτωσης 'όσο μας αγνοείται τόσο καλύτεροι θα γινόμαστε'. Πανέμορφη αφορμή να ερωτευτείς (είπαμε, στην περίπτωσή τους η άμοιρη αυτή λέξη χρησιμοποιείται άφοβα). Αυτά (και άλλα) υπήρξαν οι G.B. Ο ουρανός ανακάλεσε λίγες μέρες πριν έναν από τους δύο βασικούς 'μεσολαβητές' εδώ στη γη. Στην αγάπη όλων όσων τον συνόδευσαν νοερά εκεί πάνω με τιμή προσθέτω και τη δική μου. (Αν έχει την οποιαδήποτε σημασία, πρωτάκουσα το 'Streets of your town' σε τοπικό σταθμό όταν κυκλοφόρησε το '16 lovers' lane').